Portland

Dag 1 – via Mt Saint Helens

5 juli 2015 | Vandaag rijden we naar Portland, maar niet zonder eerst Mt. Saint Helens te bezoeken onderweg. Dit is een vulkaan die in 1980 voor het laatst is uitgebarsten en een grote ravage heeft achtergelaten, waarvan de sporen nog steeds zichtbaar zijn. We rijden langs de westkant tot aan het Johnston Ridge Observatory. Van hieruit heb je een goed zicht op de vulkaan.

Hier eindigen ook ineens de fotos van het verlof. Hierna is het op naar Portland, en naar aloude gewoonte hebben we daar ons fototoestel niet meegenomen. Ons motel in Portland lag aan East Burnside, niet zo ver van downtown, dus in de namiddag zijn we Portland al wat gaan verkennen. Het was zoals de voorbije dagen nog steeds enorm warm, dus de airco van de winkels was vaak handig meegenomen. Deze keer hebben we zelfs niets meer gekocht, dat is al een prestatie op zich.

Dag 2

Het eerste actiepunt van de dag was de Apple Store, blijkbaar was er een nieuwe horloge die toch eens gezien moest worden. Maar daarna was het tijd voor het echte bezoek aan de stad.

Vandaag staat er een free walking tour op het programma, de Secrets of Portlandia. Dit principe was ons in Seattle goed bevallen in ook in Portland was het de moeite, Erik bracht ons langs de typische attracties zoals Pioneer Square, de weersvoorspelling, de food carts, het kleinste park, portlandia,.. een leuke wandeling met een goede gids. Het eindigde bij voodoo donut, waar zoals altijd een enorme wachtrij stond. Deze hebben we dan toch maar links laten liggen en we zijn teruggekeerd naar downtown.

Portland is nog wel een leuke stad, er hangt een relaxe sfeer en het is veel groener dan de meeste Amerikaanse steden, met veel plaats voor fietsers, veel aparaten op zonneenergie etc.. We wisten er eigenlijk niet zoveel van op voorhand, in onze planning was het een grotere stad met een luchthaven om terug te keren, maar het heeft ons heel verrast.

Dag 3

Vandaag is de reis reeds afgelopen. We nemen onze bagage en rijden naar het vliegveld voor een lange vlucht terug naar Belgie. The end.