Dag 19 | Twentynine Palms (Joshua Tree National Park)

Vandaag is onze tweede dag in Joshua Tree National Park. Op zich hebben we hiermee meer dan voldoende tijd gehad om het park te bezoeken, want bij deze temperaturen zitten lange wandelingen er niet echt in. We doen het dus rustig aan en na een laat ontbijt, keren we weer naar het park.

De eerste plaats waar we even halt houden, is bij de Cholla cactus gardens. Wat er hier te zien zou zijn, spreekt nogal voor zich. Een groot aantal cactussen dicht bij elkaar waar je rustig doorheen kan wandelen. Opvallend is wel dat ze onderaan allemaal zwart zijn, dit is niet wegens vuur of dergelijke, maar gewoon de natuurlijke groei van deze planten.

We waren helemaal alleen op het wandelpad, de meeste andere bezoekers hielden het voor bekeken na een stop bij de parking. Onderweg kwamen we zelfs een paar beestjes tegen, waaronder een soort haas die zich in de schaduw probeerde te verstoppen, maar uiteindelijk toch even voor de foto kwam poseren.

Aan de parking zaten trouwens bijen, aangetrokken door het water van de auto’s. Leuk was wat anders, we hebben snel moeten bewegen om in de auto te geraken zonder extra gasten.

Daarna was het op naar de zuidelijke ingang van het park, waar we de Cottonwood springs bezochten, een kleine oase in dit droge landschap.

Uiteindelijk hadden we het allemaal gezien en keerden we terug in de richting van het hotel om wat te relaxen in het zwembad. Dat konden we wel een tijdje volhouden, tot we uiteindelijk weggejaagd werden door een groepje kleine kinderen die meer dan een half uur lang marco-polo bleven roepen.

Toen het avond was keerden we weer terug naar het park om de zonsondergang te zien en wat naar de sterren te kijken. We waren nogal aan de late kant dus we zijn gestopt bij Jumbo rock en daarna nog een donker weggetje ingereden. Geheel rustig was dat niet, met het gehuil van vossen op de achtergrond.

In het terugkeren zagen we nog enkele van deze beestjes langsheen de weg, best kleiner en magerder dan we hadden verwacht.