Vertrek

Onderweg

4 juni 2014 | 6.30 de wekker gaat af. Deze keer geen probleem om op te staan ondanks een slechte nacht. Bart gaat nog even snel douchen en ik denk nog even verder na hoe geweldig het allemaal gaat worden. Snel aankleden en een klein beetje eten. De Frigo is al helemaal leeg… dan toch maar niet eten.  Ons verder haasten richting mijn ouders. Ons mama gaat ons afzetten, eej een maand parking dat kost geld :).

Eens we op Zaventem aankomen, begint de vertrekstress weg te gaan en dat maakt plaats voor enkel nog vakantie gevoel. We vertrekken met zijn viertjes voor bijna een volledige maand, dat is altijd spannend. Met z’n vieren bedoel ik dan mijn geweldige vriend Bart, mijn lieve broer Olivier en euh ja mijn zotte schoonzuster Kristel en mezelf. Het kan echt niet stuk gaan, ik had er zo lang naar uitgezien en zoveel ‘voorbereidingsavonden’ gehad. Nu dat stelde niet veel voor hoor, meestal was het pokeravond met wodka of tequila. Deze zijn niet te combineren was de conclusie.

Toen ik in het vliegtuig stapte besefte ik pas … sh** dit gaat even duren. 8 uur alvorens we in Atlanta zouden landen en daarna moeten we nog een vliegtuig nemen voor nog eens 4 uur. Snel ben je er niet eh. Maar voor mij was het niet de eerste keer en ik had er mij op voorbereid. Laptop, Ipad, Ipod & boek, allemaal meegenomen maar niet gebruikt. Sinds de laatste keer in 2009 hebben ze overal schermpjes gehangen waar je de laatste film/series/muziek/spelletjes kon gebruiken. Ja dan heb ik de rest niet nodig om mij te entertainen. Toen waren er al schermpjes maar moest je met de visa betalen om er gebruik van te maken. nu was het allemaal FREE!!

Oh ja, we zijn vandaag 4 juni en wat voor dag zou dit zijn als er in België niet gestaakt zou worden. Deze keer is het de catering van de vliegtuigmaatschappij, maar veel last hebben we nu ook weer niet ondervonden.

Aangekomen in Atlanta moesten we de douane door. Aangezien we een nieuw paspoort hadden, werden we grondig ondervraagd tot de kleine details. Van of wij samen woonden tot trouwplannen en of Bart wel financiële voordelen heeft. Het was wel grappig, beter dan in 2009 toen we op de nationale feestdag landden en alleen maar zuurpruimen zagen. Dit was leuker.  Ons dan toch gehaast om de volgende vlucht te halen, want de vlucht was wel geboekt maar onze plaatsen niet gereserveerd. Maar 2 joviale Amerikaanse vrouwen hebben er alles om gedaan om ons zeer gunstige plaatsen te geven. Waarvoor dank, want je mag dat niet onderschatten, 5 uur naast iemand zitten waarvan je liever had dat die je niet aanraakte.

Na een klein misverstand tussen boarding time en depature time kwamen we net op tijd aan de gates om voor de volgende 5 uur in een vliegtuig te zitten. De filmpjes waren nog steeds gratis, maar de vermoeidheid sloeg bij iedereen toe, voor ons was het namelijk (omgerekend) al terug middernacht. Na 5 uur vliegen kwamen we aan op onze eindbestemming van de dag, het geweldige San Fransisco. Iedereen van ons was moe en had weinig of niet kunnen slapen op het vliegtuig. De bagage liet niet op zich wachten en we namen het treintje naar de autoverhuur. Daar was het even aanschuiven maar ook dat viel mee.

Aankomst – San Francisco

Autoverhuur – Avontuur 1

Toen pas ging het fout. We mochten een auto kiezen, na het testen van de koffer kozen we natuurlijk voor de meest ruime auto, dat geen Europese merk had. We zijn nu in het land van Cadillac, Chevrolet, Dodge, Jeep, Hummer en Chrysler. Dat laatste is het ook geworden, een model met 200 erin. Ok daar zullen wel al onze koffers in passen:  check; genoeg been ruimte: check, airco; check. Goed dan gaan we toch maar eens vertrekken. Maar waar zijn die sleutels toch? … eu in de auto en die is automatisch in slot gegaan… Jeps daar zaten we dan. Zonder geld, zonder bagages, zonder… . De lieve amerikanen van de balie stelde voor om een andere auto te kiezen. Maar zonder bagage gingen we toch niet verder gaan hoor. Hij heeft dan een klusjesman gebeld die in zijn vorige leven duidelijk criminele praktijken had gedaan. Op 1,2,3 was het klusje klaar. De cursus hoe steel ik een auto hebben we dan ook weer gehad. Niemand heeft er aan gedacht om er foto’s van te nemen zo vlug was het klaar. We konden nu eindelijk naar het hotel.

San Francisco

Het was opmerkelijk slecht weer in San Francisco. Regen, wind, lage temperaturen. Alles waarvoor wij Belgen niet op reis gaan. Het was ondertussen al laat geworden en we waren ook doodop, maar gingen vlug nog iets bekend eten waar er WIFI is, om aan heel de wereld te sharen dat we het hebben gehaald. En zoals in België is er een keten waarvan je zeker mag zijn dat er Wi-Fi is, De MC Donalds. We zaten ook in een iets slechter district van SF, waarschijnlijk heel ok overdag maar s ’avonds krioelt er van armoede en speciale figuren. Maar buiten wat extra entertainment, niets serieus meegemaakt. Terug in het hotel duurde het niet lang dat iedereen sliep.